שילוט ומיתוג לעסקים כחלק מאסטרטגיית שיווק

במציאות החיים כיום, ובטח שבמציאות של עסקים, כולנו מופגזים לאורך כל היום בתכנים שיווקיים ובמדיומים מגוונים – החל מחנויות ושלטי פרסומות, דרך פרסומות מודפסות וכמובן שעד האינטרנט והסמארטפון. לכן לעסקים קשה יותר היום ליצור מיתוג ובידול, קשה יותר לגרום ללקוח הסופי לבצע את הצעד ולהיכנס לעסק להתעניינות או ביצוע עסקה.
מציאות זו יוצרת מצב חדש מבחינת גיבוש אסטרטגיה שיווקית לעסקים, בכל הגדלים ותחומי הפעילות. היבט חשוב וכזה שלא תמיד זוכה להתייחסות הראויה הוא השילוט של העסק עצמו.

בשילוט לעסק הכוונה היא לשלט הפיזי שנמצא במיקומו של העסק ומסמן לקהל הלקוחות הפוטנציאלי ולעוברים ושבים שכאן נמצא עסק כזה או כזה. שלטי פרסומת הם עניין אחר למאמר אחר בנושא אסטרטגיות שיווקיות ומיתוג.

מיתוג – היום כל עסק חייב לבנות לעצמו מותג

כאשר מדברים איתנו על מותגים אנחנו חושבים על מותגי על דוגמת קוקה-קולה וכדומה. אך למעשה, בכל הנוגע אל אסטרטגיית שיווק, היום כל עסק חייב לבנות לעצמו מותג, לבדל את עצמו מול המתחרים. רק כך ניתן לשרוד במציאות השיווקית והצרכנית הדינמית ויש שיגידו אפילו המטורפת של ימינו. כל עסק יכול וצריך למתג את עצמו, מספקי שירותים ועד קמעונאים – לצורך העניין, גם שרברב יכול לבנות לעצמו מותג של איכות ואמינות בדיוק כמו חברה גדולה ומורכבת יותר.

לכן, השלט של העסק הוא ראשית כל אמצעי מיתוג מוביל וחשוב מאוד. איך שהשלט נראה, הסגנון שהוא משדר, גודלו, מיקומו ושאר אלמנטים טכניים ואסתטיים משפיעים מאוד על הרושם הראשוני שנוצר לגבי העסק שלכם, לגבי ההחלטה של הלקוח הפוטנציאלי האם להיכנס פנימה או להמשיך הלאה.

בולטות

השילוט של העסק יוצר כמובן בולטות של העסק למול קהל הלקוחות והציבור. אין הכוונה שכל עסק חייב שלט ענק וזרחני כי למשוך קונים, אך בהחלט צריך לתת לכך את הדעת, לתכנן ולייצר שלט עסקי שמתאים בצורה האופטימאלית בין המיתוג של העסק, מהות תחום העיסוק ויצירת בולטות ויזואלית יעילה. גם בתחום זה של אסטרטגיה שיווקית – לרושם הראשוני יש משמעות רבה והשלט הוא אחד המרכיבים הראשונים שמישהו רואה לגבי עסקים במרחב הפיזי (לא אינטרנטיים בלבד).

עיצוב ומסר

שלט לעסק יכול לכלול רק את שם העסק, במקרה שמדובר על עסק שכבר ממותג באזור ו/או במקרים בהם שם העסק מעביר במדויק את המסר לגבי העסק ומהותו. האסטרטגיה השיווקית שלכם כוללת מגוון היבטים שמהותם הגדלת השורה התחתונה ויצירת יותר תנועה עסקית בעסק, מבחינה זו השלט של העסק צריך בהחלט להעביר מסר כמה שיותר ברור בעיצוב שלו ובטקסט הרשום עליו. חלק זה מתקשר הן למיתוג והן לבולטות, כאשר השלט צריך לקבל יחס כאילו הוא אחד מאנשי המכירות של העסק. השלט צריך להיות ברור ובולט, להכיל טקסט מצומצם ומובן שניתן לקרוא ממרחק ואפילו תוך כדי נסיעה. תוספת של אמצעים טכנולוגיים דוגמת נורות או מסך מיוחד יכולה לספר ערך מוסף בעסקים בהם זה מתאים.