שלטים לחנויות

הידעתם? אותה גברת בשינוי אדרת היא גברת אחרת… זו הסיבה לכך שבעלי עסקים שונים המשדרגים את השילוט עדים לשינוי מהותי שמחולל השלט בהגברת תנועת קונים פוטנציאליים.

שלט לא רק מכריז אל קיומה של חנות או מכוון אליה. הוא מהווה אלמנט שיווקי ראשון במעלה שפועל 24/7.  השלט פועל על התת מודע של מי שנחשפים אליו.
הוא מעורר בהם סקרנות, עניין או, לפעמים, רתיעה, והסתייגות. שלט יפה, ברור, שיש בו גם קריצה שובבה (כגון גלידרייה ששמה "פעם שלישית גלידה", משפט שאומרים אנשים זה לזה כאשר הם פוגשים זה את זה באקראי פעם שנייה לאחר שנפגשו רק לפני זמן קצר בראשונה…)מעורר סקרנות, חיוך, רצון לטעום.

שלט לא אמור להיות בהכרח יצירתי אבל שלט יצירתי מגביר את כוח המשיכה של העסק שהוא מתנוסס  בפתחו.

קיימים סוגים שונים של שלטים לעסקים, לרבות באותיות תלת מימד, זוהרים בחשכה, שלטי לד ועוד. חשוב לכלול בשלט כמה שיותר "תפקודים" מבלי לגדוש אותו במלל רב או בעיצוב –יתר העלול להאפיל על הממל ולהבליעו ובכך להחמיץ את המטרה העיקרית של השלט.

ניתן להטמיע בשלט לחנות גם את המסר השיווקי שלה, את ערכי המותג. ניתן לעשות זאת בבחירת סוג האותיות וצבען, ובתוספת מידע תמציתי ומהודק על אודותיו- אם זה פריט מידע, נתון עובדתי ואם זה אלמנט שנועד להעצים את היחס הרגשי כלפי החנות ותכולתה.

ואחרי שאמרנו וכתבתו זאת- אסור לטעות: הכוונה העיקרית והחשובה של שלטים לחנויות היא להכריז על מה שיש בהן. חברה מקצועית לייצור שלטים מעמידה לרשותכם את הטובים באנשי המקצוע על מנת לגבש יחד אתכם את העיצוב המתאים לסוג המוצר שאתם מוכרים ולאופיו, לשימושיו ולפרמטרים נוספים שלו.

די בסריקה אקראית של מגוון שלטים במרכזי קניות שיש בהם היצע גדול של חנויות על מנת להיווכח בשוני בינהם. לדוגמה- שילוט אחיד של סניפי חנויות של רשתות בולט בשל היכרותם של העוברים ושבים את הסמל שלהן, את המותג. מן הסתם, שלטים אלה "עושים את העבודה" ללא קושי. לעומתם, חנויות קטנות יותר, פחות מוכרות, נדרשות לשילוט מקורי, יצירתי, העשוי לעורר סקרנות, לגרות ואף לפתות אנשים להתוודע, להציץ ו… להיפגע.

חשוב להבין, כי תפקידו של השלט אינו מתמצה רק בהיותו מקור מידע יבש אבל בה במידה חשוב להבין כי השלט אינו עיקר. הוא הפיתיון. שלט טוב אינו בהכרח שלט שמיוצר על פי כל המרכיבים ה"נכונים"- במירכאות או בלעדיהן, אלא שלט שמושך אנשים, שלט שמוכר.